Translate

vineri, 18 martie 2016

Singura cu tine insati

Stiu ca singuratatea nu este tocmai sanatoasa. Singuratatea continua. Solitudinea, mai bine zis. Dar, atunci cand vrei sa te deconectezi de realitate si ai nevoie de o jumatate de ora de introspectie sau dimpotriva, de golirea completa a mintii, singuratatea devine un lux.
Nu este nimic anormal in a-ti dori sa te gandesti in liniste la tot ce te inconjoara. Eu personal nu prea am incredere in cei care declara ca nu pot sta singuri niciun minutel. Iar daca este vorba despre o femeie, mi-este greu sa cred ca nu isi petrece macar o ora pe saptamana, macar in weekend, ocupandu-se de bunastarea ei fizica si mentala.
Aici ar trebui sa remarc faptul ca femeile pot fi avantajate. Este drept ca barbatii nu prea vad rostul zabovirii in baie sau in fata oglinzii, dar femeile gasesc in acest fel o cale de relaxare, de atingere a unei stari zen si de indepartare a energiilor negative de peste zi. Ca sa nu mai zic ca indeletnicirile legate de ingrijirea personala sunt ritualuri extrem de placute, in care sunt utilizate produse parfumate, destinate infrumusetarii. Atunci cand aceste ocupatii nu sunt transformate in obsesie, ele reprezinta universul in care putem evada oricand.

Imaginea unui jacuzzi cu apa fierbinte, cu lumanari pe margine si prosoape pufoase nu reprezinta o optiune pentru majoritatea dintre noi. Nu ne permitem asa ceva pentru ca stam in apartamente mici sau pentru ca nu avem resurse sa amenajam un asemenea loc. Dar asta nu inseamna ca o baie nu poate fi placuta, chiar in absenta tuturor ingredientelor din filmele americane sau din incinta SPA-urilor.
Pe mine, lipsa timpului ma impiedica sa am un ritual relaxant zilnic, dar un simplu dus se poate transforma intr-o experienta senzoriala deosebita cu un sapun,  un gel, o crema, un ulei de dus bine ales. Putina aromaterapie, o piele curata si catifelata, senzatia de usurare, toate conduc la o stare de bine de care eu nu ma pot lipsi.
Ah, dar sambata este momentul acelei "bai cu spume" pe care o astept toata saptamana. O baie cu sare, plante uscate si spumant in care pot sa zac linistita, cu ochii inchisi, urmata de aplicarea cremelor de diverse feluri. Dupa un astfel de ritual este imposibil sa nu te simti mai frumoasa, mai sigura pe tine.

Set anticelulitic de la Jovis-homemade-beauty.ro
Sambata  este ziua de acalmie. Ziua in care pot inca sa visez la urmatoarea zi de pauza, in care lunea pare indepartata. Este ziua in care anulez programul saptamanal, in care dorm cat vreau, mananc cand si ce vreau, in care ies in oras, in care citesc pana tarziu in noapte, in care scriu pe blog, decorez sticle sau ma plimb cu pustiul, aruncand banii pe dulciuri si alte prostioare. Sau pur si simplu stau cu castile pe urechi, ascultand melodiile care imi plac, vazand filmele pe care le doresc, rontaind ciocolata si band limonada.
Nu am fost niciodata genul militaros, genul hei-rupist, genul de femeie care munceste pana pica de-a'npicioarelea. Am preferat sa ma opresc din ceea ce faceam si sa ma odihnesc un moment, singura cu mine insami, intr-un egoism perfect. Pe care il recomand tuturor! Viata este, totusi, atat de scurta.

4 comentarii:

  1. Frumoasă descriere,deși titlul mă întristează puțin!
    Îți doresc un weekend însorit și plin de bucurii,draga mea!
    Pupici și îmbrățișări!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eheeee ce spa mi-am planificat weekendul asta! Am dat iama intrun magazin, aveau si reduceri, asa ca acu asteeeeept sa vina mai repede sambata dimineata! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Offf ce as mai vrea timp pentru mine, sa fiu eu cu mine si cu mine.Pupici

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.