…dacã produsele
cosmetice ar trebui sã aibã ştanţatã data de expirare pe ambalaj. M-am mirat
puţin când am citit articolul de aici . Eu credeam cã rãspunsul e de
la sine înţeles. Dacã n-aş vedea termenul de valabilitate trecut pe cutie, aş
pune la îndoialã originalitatea produsului şi seriozitatea fabricantului. S-ar
parea ca prin alte pãrţi dezbaterea are ca motivaţie faptul cã apar din ce în
ce mai multe produse organice, lipsite de conservanţi, deci mai perisabile
decât cele obişnuite.
Pe de altã parte chiar chimicalele cu formule complexe
riscã sã-şi micşoreze valabilitatea datoritã ingredientelor care se bat cap
în cap. Se anuleazã reciproc, cum explicã un dermatolog din Omaha. Un compus
chimic cu o duratã de viaţã de 3 luni , pus la un loc cu un antibiotic, îi
poate provoca acestuia degradarea chiar într-un ambalaj ermetic, ceea ce înseamnã cã
unele dintre proprietãţile produsului se pierd chiar dacã acesta nu a fost
desigilat. Modul de ambalare este de asemenea important. Cremele de ochi tind
sã prezinte o acumulare mare de bacterii atunci când sunt ambalate în borcãnaşe
sau cutiuţe. Unele ingrediente au pH diferit şi se neutralizeazã, altele pur şi
simplu nu sunt chimic compatibile. Cu cât un produs are mai multe ingrediente,
cu atât valabilitatea lui este mai micã. Cu cât anume mai micã, nu e prea clar! Companiile deruleazã
propriile teste dar acestea dureazã şi costã. Ori producãtorii vor sã-şi
lanseze repede pe piaţã noile gãselniţe. In plus, valabilitatea poate fi
afectatã de o depozitare în condiţii necorespunzãtoare sau de o manevrare
improprie. Unele companii au trecut la ambalarea produselor în cutii în care ingredientele
active se gãsesc în compartimente separate. Se ştie cã produsele odatã
desfãcute, puritatea şi eficacitatea lor sunt afectate de aer şi bacterii. Tocmai
de aceea s-au pus la punct ambalaje care permit ieşirea produsului, dar nu şi
intrarea aerului. Prezentarea unor ambalaje cu compartimente separate are însã
şi o componentã psihologicã. In acest fel clientul vede efectiv douã produse cu
douã beneficii separate.
Recomandarea pentru
extinderea duratei de viaţã a unui produs cosmetic ar fi depozitarea într-un
loc uscat şi rece, deci nu în baie! Totodatã folosirea unui aplicator din
bumbac în locul degetelor va reduce înmulţirea bacteriilor. Iar adãugarea apei în
produse nu face decât sã favorizeze germenii.
Concluzia ar fi cã
nu trebuie sã vã cramponaţi de produse. Atunci când acestea se brânzesc, îşi
schimbã culoarea şi mirosul înseamnã cã trebuie aruncate.
Din toatã
argumentaţia de mai sus eu am înţeles cã nu trebuie sã ne bazãm prea tare nici
pe datele de expirare înscrise pe ambalaje. Singura metodã de a ne proteja ar
fi aceea de a nu consuma chestii aflate “pe ultima sutã de metri” şi aici mã
refer mai ales la produsele vândute la ofertã deoarece mai au puţin timp pânã
sã expire.
drept sa-ti zic , am ceva produse expirate dar care nu s-au schimbat absolut deloc !
RăspundețiȘtergereAm invatat sa verific termenul de valabilitatea al cosmeticelor dupa ce m-am trezit cu o usturime insuportabila la ochi, din cauza unei creme vechi.
RăspundețiȘtergereEu le triez periodic şi le fac vânt la cele care nu mai arată corespunzător.
RăspundețiȘtergereNu arunc cremele, le folosesc la lustruirea incaltamintei. Sunt foarte bune pentru incaltamintea de piele!
Ștergere