Translate

duminică, 15 martie 2015

O vacanta intre stejari...3 Stejari

PREGATIRILE
Acuzatia ca nu ma mobilizez pentru o vacanta la munte mi-a fost adusa in plenul familiei, de chiar iubitul meu consort. Sa spun drept, nu ma asteptam la asemenea cutit infipt in spate, mai ales ca, fie vara, fie iarna, cei doi barbati din familie evadeaza in weekend spre zonele muntoase ale Prahovei.
"Nu, nu si nu!" m-au contrazis vehement, la unison.
"Una este sa iesi sambata, alta este sa-ti tihneasca o saptamana intreaga. Plus ca vrem sa vizitam si alte locuri, ne-am saturat de Valea Prahovei ca de mere acre, o stim pe deasupra. Este ca si cum ne-am duce in parcul din centrul orasului...nici o surpriza!"
Mda, era un punct de vedere cu greutate.

Asadar, a doua zi la serviciu am facut o mica ancheta statistica, printre personajele mai umblate ale institutiei si am constatat ca aproape toata lumea fusese macar o data intr-o vacanta in Brasov . Ori orasul, ori judetul, n-avea importanta unde fusese cazarea din Brasov, oricum plimbaretii se instalasera undeva si batusera frumusel imprejurimile. Impresiile de calatorie? Exceptionale! De cinci stele cum s-ar zice, indiferent ca fusese vorba de un hotel urban sau de o pensiune in mijlocul naturii. Ba, chiar tin minte ca i-am acuzat pe ploiesteni, in gand, de lipsa de patriotism "judetean" si le-am reamintit cu voce tare ca granita intre Prahova si Brasov era candva "peste" Predeal care era la NOI, confuzie care exista si in prezent pe unele site-uri de calatorii. Tin minte ca secretara institutiei m-a privit cu oarece plictiseala, de nestiinta mea intr-ale excursiilor "externe" si mi-a aruncat o vorba. Mare.
"Du-te in Timisul de Jos, la 3 Stejari daca e sa luati si copilul cu voi. Sunt atatea chestii de vazut, ca dupa o saptamana o sa fiti morti de oboseala..."
Nu, zau! Se vede treaba ca nu avusese de-a face cu pustiul meu de noua ani, cel cu baterii reincarcabile la purtator.

Hotararea fiind luata, familia consultata si fericita, rezervarea prin telefon facuta, mai ramanea sa gasim mijlocul de transport, dat fiindca nu suntem in posesia unui autovehicul personal. Pronia cereasca a facut ca, in aceeasi perioada, unul dintre colegii de serviciu ai sotului meu sa intentioneze sa petreaca o vacanta in aceeasi zona, fara sa stie prea bine cam pe unde... Lucrurile se legau la fix, a fost fericit sa imparta costul benzinei cu noi si sa mergem impreuna la aceeasi pensiune in Brasov.
Si iata-ne in ziua marii escapade, inghesuiti in masina, patru adulti si doi minori. Ei, da, companionii nostri aveau si ei un baiat un pic mai mic, dar cu nimic mai prejos ca iuteala decat al meu. Va dati seama ce a insemnat drumul de atatia kilometri cu doua zvarlugi obligate sa stea atata timp pe bancheta!

EXPERIENTA
Ne-am "revarsat" in curtea Pensiunii 3 Stejari cu atata entuziasm, incat in primul moment nici n-am avut ochi pentru frumusetea locului, atat eram de ocupata sa trag pe nas aerul curat si sa expir vaporii de sulf si benzen pe care ii tot inspirasem pe parcursul anului in Ploiesti. Parca atata aer curat imi dadea si ameteli! Si atunci am stiut ca va fi vacanta la care visasem.

Din dorinta de a oferi evenimente perfecte si experiente complete, memorabile, echipa ce face sa functioneze Complexul turistic 3 Stejari a fost cea mai prietenoasa gazda pe care am intalnit-o vreodata. Oamenii si-au dat seama ca noi, adultii, avem nevoie de cateva momente de respiro, asa ca au avut grija sa ne arate in primul rand cum pot fi distrati copiii. Daca ei isi faceau de lucru, aveam si noi liniste. Nu mi-am imaginat insa ca distractia lor va fi atat de antrenanta si pentru noi, incat nu vom putea sta deoparte. Pret de cateva zile am redevenit copii si ne-am relaxat cu adevarat.
Pensiunea este atat de bine plasata, aproape de DN1 si de Brasov, incat practic ai acces la o multitudine de atractii turistice, daca esti hotarat sa le incerci pe toate trebuie sa iti faci un program strans si sa te si poti tine de el.

In seara in care am ajuns la pensiune cred ca am avut singurele momente in care am putut explora pe indelete imprejurimile, admirand amplasarea acesteia pe o panta blanda, insorita,  intre culmile inverzite. Camerele decorate cu un bun-gust indiscutabil, dotate cu internet, televizor LCD, telefon, minibar ofera caldura si confort. Daca am fi venit iarna, le-am fi apreciat la justa valoare dar asa, am ajuns in camera numai seara, de nevoie, ca trebuia sa mai si dormim. Mai mult ne-au captivat restaurantul si terasa unde ne odihneam oscioarele in aer proaspat.

A doua zi dusi am fost, Smile Aqua Park scria pe fruntea noastra! N-a fost chip sa scapam de gura copiilor. Vizita in cartierul Noua din Brasov, la cel mai mare parc acvatic din tara era previzibila. Ar fi fost si culmea sa fii atat de aproape de paradisul balacelii si sa nu profiti de ocazie. Tin minte ca in acea dupa-amiaza odraslele noastre au cazut rapuse la datorie imediat ce le-am scoborat din masina. I-am tarat ca pe niste saci in camere si au dormit bustean vreo doua ore, rastimp in care barbatii au batut mingea, ca la 12 ani, pe terenul de sport al pensiunii, iar noi, femeile, am pus tara la cale pe terasa, in fata unor bauturi mai mult sau mai putin alcoolice.

Ne-am inteles din ochi, prinsesem smecheria. Ziua urmatoare ne-am petrecut-o in Parcul de Aventura Brasov, indemnandu-i pe barbatii mari si mici din familie sa se cocoate si sa experimenteze absolut tot ce li se punea la dispozitie, in timp ce noi ii incurajam de pe margine. Seara erau cu totii terminati, dormeau cu sforaieli in paturile generoase, cu televizorul aprins, iar noi ne lafaiam la terasa, cu aceleasi bauturi compromitatoare dinainte.
Au urmat Gradina Zoologica din Brasov si Dino Parkul din Rasnov, traseul din Canionul 7 scari si Castelul Bran. In a cincea zi al meu a inceput sa se vaite de picioare, semn ca se apropia sfarsitul vacantei.

THE END. HAPPY END.
In ultima zi petrecuta la 3 Stejari, ne-am luat ramas bun de la gazde cu certitudinea ca ne vom reintoarce. Noi, femeile, stiam prea bine de ce. Locul era perfect pentru a scapa de copiii DE TOATE VARSTELE de pe capul nostru si pentru a ne bucura si noi de un dram de liniste.

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2015.