Translate

vineri, 7 august 2015

Ineptiile zilei-despre minciunele si baloane

Acum vreo cateva saptamani nimeresc peste un concurs. Nu pentru bloggeri, unul de-ala pentru "persoane fizice". Nu mai stiu site-ul, am vaga impresie ca era cumva al magazinului Mega Image dar n-as baga mana in foc. Bineinteles ca m-am inscris, nu ma pot abtine, mai ales ca premiul era in mai multe exemplare de pachete de diverse chestii comestibile sanatoase, bune pentru copii.
Trebuia sa raspund la o intrebare, ceva de genul: ce faceti in vacanta ca sa feriti copilul de mancarea nesanatoasa?...sau cam asa ceva...

Bineinteles erau deja cateva zeci de persoane care raspunsesera, am insailat si eu cateva propozitii dar nu inainte de a citi o parte din raspunsurile celorlalti, erau in special doamne. Ei, si aici mi s-a rupt filmul cum se zice, afirmatiile presupuselor mame mi-au provocat o mica reactie. Adica mi-a venit sa-mi bag un deget pe gat si sa dau la boboci de atata ipocrizie.
Unele cucoane mersesera pana acolo incat scrisesera ca ele se duc in locuri in care gasesc mancare bio (!!!) pentru copii sau ca odata ajunse la destinatie cauta mancare sanatoasa ca sa gateasca super-sanatos pentru odrasla. Pe bune? Adica in unica vacanta anuala in care tot familionul merita o pauza de la indatoririle zilnice, eu sa alerg tot dupa mancare si sa fie si sanatoasa? Da' ce am omorat pe cineva intr-o viata anterioara? Si ce naiba inseamna mancare bio la femeile astea, isi petrec vacanta la coada vacii ca sa aiba lapte bio? Pai, ma duc de regula intr-un hotel sau in restaurant care are o oferta destula de diversa de feluri de mancare, n-am ce alege de-acolo pentru copil? Nu-i buna o ciorba si un felul doi cu legume si carnita? Sau daca ma duc intr-un targ si copilul vede vata pe bat, acadele, floricele, covrigi cu miere, porumb fiert sau alte dulciuri traditionale nu-i cumpar, ca sunt nesanatoase? Sunt nesanatoase daca mananci in fiecare zi, nu odata pe an, cand esti in vacanta si uiti de reguli. Ce este copilaria daca n-ai gustat din porcariile astea macar o data? Serios!
Stati linistiti ca n-am castigat nimic! Era cu like-uri si astea nu sunt specialitatea mea.
Al doilea "balon" umflat bine, distribuit pe fb de data asta, era un articol de pe un blog. N-as fi pomenit de el dar intre timp a mai aparut inca unul pe alt blog, banuiesc ca este un fel de trend deja...
Primul blogger, no sex, nu in sensul ca nu era sexat, in sensul ca nu-mi aduc aminte eu aminte daca era fata sau baiat, vorba lui fiu-meu, asadar primul descoperise ca pe strada exista babute si mosulici, din aceia amarati care au lucrat in fostele CAP-uri si acum au pensii de mizerie si vin la oras sa vanda usturoiul si patrunjelul din gradina ca sa aiba de-o paine. In primul articol era vorba de o femeie care batea drumul tocmai de la Giurgiu la capitala, in al doilea articol era un tataie care vindea floricele galbene la coltul strazii. Cu poze! Primul blogger semnala situatia, dar bagase o "stramba" cum s-ar zice. Cica conform noii legislatii financiare babuta in cauza este evazionista deoarece are castiguri la negru, in timp ce restul mai marilor puterii se lafaie in salarii nerusinate. Ei, vedeti cum reinvie comunismul? Oamenii astia nu au priceput inca faptul ca egalitatea (chiar daca era de fatada) este un atribut al comunismului, nu al oranduirii capitaliste. In capitalism exista paturi extrem de sarace, dar si unele extrem de bogate.
Bineinteles ca nu va veni ANAF-ul in veci sa-i sanctioneze pe "evazionistii" care vand legatura de marar si patrunjel sau laptele rascopt in soare deoarece ANAF-ul nu se impiedica in veniturile la negru de cativa lei pe zi. Si pe urma, au supravietuit ei, grecii, ca tara de evazionisti, de ce ne framantam noi?
Dar sa vedeti comentariile! S-a povestit cu lacrimi potop cum astia care comentau se opresc si le dau amaratilor doi lei pe legatura/buchet dar nu iau marfa ca sa poata s-o mai vanda o data amarasteanul. Fratilor, eu propun asa: la prima babuta cu galbenele in brate pe care o vedeti pe strada, va opriti si ii spuneti: Mamaie, uite, eu m-am hotarat sa te scot din cacatul in care te zbati zilnic, asa ca in fiecare luna vreau sa iti o suta de lei din salariul meu ca sa cumperi alimentele de baza sau macar ceva medicamente. Eu sunt credincios si cred sincer ca pomana asta mi se va intoarce inzecit. Ei, hai, care va inscrieti sa renuntati la o suta de lei din salariu? Lunar.
N-ai sa vezi. Singurul care face asemenea gesturi spontane e Becali, nu credeam ca o sa ajung sa-l laud, dar macar nu este ipocrit.
Ce spuneti? Am folosit cuvantul ala maroniu, cu "C"? Ma scuzati, de la o anumita varsta nu ma mai misca chiar toate dramele distribuite pe fb.
In incheiere: voi continua sa cumpar marar si patrunjel de la babutele de langa bloc. Nu le voi da o suta de lei pe luna pentru ca nu sunt ipocrita si recunosc ca imi trebuie banii aceia, nu pot sa ma dispensez de ei. Nu le voi da nici doi lei tot timpul pentru ca nu e treaba mea sa judec de ce au ajuns acesti oameni in situatia asta. Mda, sunt rea, fooooarte rea!

4 comentarii:

  1. Hai ca am un pic de timp si am intrat aici la tine.Ai perfecta dreptate! Ce sa-ti spun?Acum numai bio nu sunt multe produse,dar cu batranele si eu le judec.Tebuia sa se gandeasca la tinerete,ca sa aibe la batranete.Au dus o viata linistita ,fara obligatii si stres,iar acum ,vaaai,saraciii batrani.Asa ca nu esti singura rea.Te pup,

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce să spun, MegaImage de la Tomis Mall e aproape mereu plin. Başca mulţi sunt străini.În C-ţa desigur..
    Unde găseşti concursurile cu M.I. pe net? Eu intru cel puţin odată pe zi la ei şi nu am auzit de aşa ceva!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu greu mi-am adus aminte site-ul, este stamdevorba.ro si jos, la termeni si conditii scrie ca este o platforma web detinuta de Mega Image.

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.