Translate

sâmbătă, 29 august 2015

Metoda "no-poo"- Fara sampon!

Vad ca prin alte (blogo)sfere, adica alea straine, se vorbeste tot mai des de aceasta metoda de ingrijire a parului. Da, aveti dreptate, nu-mi ajung blogurile de beauty de pe la noi, le mai citesc si pe-alea de peste ocean cateodata, americancele sunt neintrecute in "stiinta" infrumusetarii personale.
Se pare ca metodele mai naturale lovesc fara mila si fac din ce in ce mai multe victime, un numar semnificativ de persoane fiind curioase sa lase la o parte chimicalele din clasicele produse de ingrijire a parului si preferand sa treaca la metodele bunicii.

"No-poo" ... cica samponul clasic ar fi problema si nu rezolvarea acesteia. Cu alte cuvinte, ingredientele de sinteza creeaza parul pe care NU ni-l dorim si de fapt ne fac sa alergam in permanenta dupa un produs ideal care nu exista, dar cautarea ne scoate tone de bani din buzunar.
Principiul de baza este sa utilizezi bicarbonat de sodiu sau praf de copt, cum vreti sa-i ziceti, si otet de mere pe post de balsam. Uneori este indicata apa chioara pentru spalare. Se pare ca sampoanele clasice indeparteaza uleiurile naturale de pe par, asa ca unii dermatologi si hairstylisti chiar indica o spalare mai rara a podoabei capilare pentru a nu fi stimulate glandele sebacee.


Cei care au indepartat samponul din rutina au fost incantati de rezultate: par mai bogat, mai moale, mai rezistent la rupere, fara matreata. Fara matreata?! Sigur ca da, este vorba despre o "resetare" a glandelor sebacee care vor "simti" ca parul nu mai este uscat si isi vor adapta activitatea imediat.
Cand am citit prima data despre asta am zis: "Pe naiba! Nici vorba..." M-am gandit imediat la faptul ca scalpul meu este gras si cum ar fi sa nu il curat cu ceva adecvat o data la doua zile? Dar ce ma costa sa fac un experiment? Asa ca asta iarna, intr-o perioada de concediu, mi-am luat inima in dinti si nu m-am mai spalat pe cap cand a venit ziua. Cunosteam "simptomele", mai amanasem de nevoie momentul si stiam ce se va intampla: par pleostit, sarmos la varfuri si gras spre radacini, mancarimi pe pelea capului si o stare generala neplacuta. Am rezistat eroic si mi-am abatut gandul cu treburi. Nu m-am spalat nici in ziua urmatoare. Simptomele si senzatiile se atenuasera, nici matreata de pe linia parului nu parea sa mai fie ACOLO. Inca o zi si parul nu a mai avut aspectul acela de slinos si nespalat, se...infoiase oarecum la loc.
Va intrebati ce am facut. Bineinteles ca am cedat si m-am spalat cu samponul meu obisnuit, dar doar pentru ca asa imi cerea obisnuinta adanc inradacinata, nu pentru ca ma mai deranja ceva.
Pe timp de vara insa nu prea vad cum s-ar putea rari spalatul, parul se poate imbacsi de la transpiratie, trebuie sa faci ceva. Si totusi nu este nevoie de spalat zilnic decat daca lucrati intr-un mediu cu adevarat murdar. Daca aveti scalpul si/sau parul gras, puteti repeta si voi experienta mea. Pur si simplu stabiliti-va acest scop si observati ce se intampla. Nu este obligatoriu sa obtineti aceleasi rezultate, dar ar fi interesant de stiut daca acestea apar.
Eu m-am hotarat macar sa incerc metoda no-poo. O lingura de bicarbonat de sodiu dizolvata bine intr-o ceasca de apa, asta este tot. Se aplica solutia pe par si se maseaza la fel ca si samponul. Aceasta metoda se potriveste scalpului gras deoarece bicarbonatul usuca. Daca simtiti parul prea uscat, puteti folosi un balsam. Daca vreti sa scapati si de balsam, evident ca va puteti clati cu otetul de mere dizolvat in apa. Nu va place mirosul de otet ramas pe par? Atunci adaugati in otet putin din uleiul esential pe care il preferati. Pentru a impaca lucrurile, unele persoane folosesc solutia de bicarbonat pe radacinile parului si otetul pe varfuri. Gasiti-va propria combinatie, eu sunt tare curioasa sa vad rezultatele...

4 comentarii:

  1. Mi-a placut experimentul tau insa raman tot la HEAD&SHOULDERS si imi place mult si balsamul care il folosesc acum de la Revalid.Tot vad ca lauda lumea sampoanele uscate de la Batiste,totusi prefer varianta clasica cu spalatul

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu prea inteleg cum functioneaza samponul uscat, ma mai documentez.

      Ștergere
  2. Ehe, la bunica vară de vară mă spălam cu apă de ploaie încălzită la soare.
    Şampon-zeamă de urzici.
    N-am făcut studii sau experimente, dar probabil că a ajutat. La juma de veac am plete negru-corb! :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Apa din butoi si sapunul de casa cu pelin sau menta. Si ce bine era!

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.