Translate

joi, 27 august 2015

Ineptiile zilei-turnul de fildes

Am cumparat revista Unica de septembrie. Nu ca as avea vreo pasiune deosebita pentru revistele glossy, inainte cumparam Avantaje in mod regulat, dar Unica se vinde acum cu un alt produs Sun Renaissance si anume gelul pentru ochi din gama Herbal Skin Care. Dati fuguta, eu am vazut-o intr-un singur loc la bine-cunoscutul pret de 11 lei, asadar merita sa alergati un pic dupa ea.
In primul rand gelul pentru ochi este in tub de 50 gr., are ca ingrediente active aloe, extract de castravete, musetel si extract de spanac (super!) si apoi este tocmai pentru reducerea pungilor si cearcanelor ceea ce ne foloseste in fiecare zi.
Dar nu gelul pentru ochi este subiectul acestui articol. In primele pagini ale revistei, ca si la Avantaje, pot fi gasite concursurile. Una dintre temele din acest numar este sa trimiti la redactie o parere sincera si o critica constructiva despre revista. In primul moment am vrut sa particip, provocarea este draguta iar premiul consta in ceva cosmetice de firma. Tentant...

Apoi am citit revista ca sa compun "critica". M-am balacit in recomandari de produse de firma, haine si colectii de mari designeri, bijuterii de firma, propuneri de culori pentru sezonul rece, combinatii la moda, creme de care n-am auzit in viata mea sau creme de care am auzit dar mi se par prea indepartate de posibilitatile mele.
La finalul lecturii mi-am zis ca demersul meu ar fi in zadar. Ce poti sa critici la o asemenea abundenta de prezentari si reclame, la avalansa de poze stralucitoare? Printre sfaturi de fashion si frumusete sunt strecurate si cateva articole despre viata unor oameni care au facut ceva sau despre vreo cauza sociala. Si am renuntat. Unica sta bine merci in turnul ei de fildes, printre cumparaturi imposibile pentru cea mai mare parte a populatiei. Ce sa le recomand eu? Sa-mi arate din ce parte a Bucurestiului se pot cumpara pantaloni cu 50 de lei? Cred ca in capitala nici nu mai exista asemenea pret, nici macar la chinezii lor. In paranteza fie spus, la chinezii nostri din Ploiesti gasesti budigai de vara cu 45 de lei.
Intelegeti ideea. Unica sau Avantaje sau Marie Claire sunt rupte de realitatea imediata. Daca i-as spune lu' vecina care lucreaza ture de noapte, 12 ore in picioare in fata unui utilaj, cu concediu obligatoriu de doua saptamani si pauza de masa de zece minute, ca citesc Unica, probabil mi-ar zice ca mai bine investeam banii in doua kile rosii si unul de ardei si as fi facut o ciorba cu care hraneam familia doua zile. Si poti sa o condamni?
As putea recomanda echipei din spatele Unica sa coboare nitel stacheta, chiar daca traiesc in mare parte din reclamele platite, si sa abordeze subiecte si pentru un segment de populatie feminina, foarte mare din pacate, care cumpara tzoale de la second-hand si crema de galbenele de la naturisti.
Dar atunci ce ar mai fi glossy in revista? Si, mai ales, cine ne-ar mai face sa visam?

2 comentarii:

  1. am luat si eu Marie Claire...
    total altceva fata de ce lasasem cand am plecat..
    acolo sa vezi recomandari!...vise doar!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bineinteles ca mai sunt si alte reviste in "turn". Pana la urma cred ca tot clasica "Femeia" a ramas mai apropiata de marea masa a cititoarelor.

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.