Translate

sâmbătă, 22 august 2015

Ineptiile zilei-despre instinctul de conservare

Vineri dupa-amiaza eram la spitalul de "contagioase". V-am spus ca pustiul meu a luat un pui de scarlatina, asa ca, vrand-nevrand, am batut drumul la acest spital, ca altminteri nimeni nu vrea sa te trateze in oras. Cu o saptamana inainte prinsesem seara, la "internari", o doamna doctor mai in varsta, tare amabila si vineri ne-am dus sa il vada din nou pe fiu-meu.
Din pacate, era o ora extrem de nepotrivita, de data aceasta am stat la coada. In curte batea un vant rece, asa ca ne inghesuiseram toti pe holul stramt ce ducea la cabinet. Venise si ambulanta cu trei pacienti, mama si doi copii cu gastroenterita facuta de la consumul de creier "proaspat", de-abia se tineau pe picioare. Aveti grija de unde cumparati organe!
Din tot sirul de pacienti, noi eram singurii "scarlatinosi", restul erau cu muscaturi de caini: o doamna in varsta si patru copii, doi din afara orasului. Cel mai mic copil, o fetita, de-abia mergea, cred ca avea pana in doi ani. Ceilalti erau cam la 8-9 ani.
Am intrat si am stat putin la doctorita, dar as fi fost curioasa sa o intreb cati muscati de caini ii vin intr-o tura si cati dintre acestia sunt copii. In ultimul timp am vazut din nou haite prin oras, nu stiu de unde rasar asa peste noapte.
Nu am instincte criminale si chiar imi plac cainii, dar popor mai inconstient (am vrut sa zic tampit) ca asta, care sa puna binele cainilor inaintea binelui propriilor copii, nu cred ca mai exista. De fapt, se vede din comentariile de pe fb, pe la clipuletele acelea stupide cu copii de cateva luni pe care ii linge pe fata cate un caine prietenos. Si se gaseste intotdeauna cate unul/una care sa aprecieze ca n-are ce sa ia copilul de la animal, ca asa am crescut si noi, de capul nostru si nu ne-am imbolnavit. Tin sa spun ca eu am avut o mama normala la cap care nu m-a pus sa dorm cu cainele cand inca nu stiam sa merg. Iar cei care fac astfel de comentarii pur si simplu jignesc inteligenta si dragostea celei care i-a crescut.
Dar asta dovedeste ceva: ca intotdeauna exista prosti care vor invinge buna-judecata si instinctul de conservare al celorlalti.

2 comentarii:

  1. Imi pare rau ca micutul tau este bolnav.In privinta copiilor si a animalelor,eu sunt mult mai dura decat tine.Nu vreau nici sa le vad,nici sa aud,iar prosti sunt peste tot. Te pup,

    RăspundețiȘtergere
  2. Cainii fac parte din categoria animalelor cu COMPORTAMENT TERITORIAL (TERRITORIAL BEHAVIOUR, pentru cine doreste sa caute pe net). Acest tip de comportament presupune delimitarea si apararea unui teritoriu in functie de o sursa stabila de hrana. Daca sursa de hrana nu este stabila nu se va dezvolta comportament teritorial. Teritoriul se compune dintr-un nucleu - de regula locul in care se gaseste hrana - si o arie foarte larga pe care cainele o apara. Intensitatea apararii creste catre centru si scade catre margini. De multe ori cainele se multumeste doar sa alunge intrusul din teritoriu, fara a se angaja intr-o inclestare. Ideea e ca spatiul public e public, iar pe acest spatiu nu pot fi hranite animale. Nu se pot instala custi, castroane, peturi cu apa sau galeti. Exista legi foarte clare in acest sens. Au existat si in trecut, numai ca nu erau respectate. Acuma sunt, iar cei care nu le respecta ar trebui sa fie reclamati de cei care le respecta. Avam dreptul la o viata civilizata, fara mirosuri, urina sau fecale.

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.