Translate

sâmbătă, 1 august 2015

Do it yourself! Daca se poate in chinuri...

Cand ma chinuie talentul si inspiratia artistica este foarte greu sa le rezist. Probabil am si unele tendinte masochiste altfel nu-mi explic ce m-a apucat pe la ora 18. Mi s-a nazarit dintr-o data ca trebuie sa FAC masa din bucatarie. Sper ca n-ati inteles vreo prostie din cuvantul scris cu majuscule desi, pana la urma, chiar asta intentionam, la figurat bineinteles.
Masa mea de bucatarie este o masa banala care a vazut multe la viata ei. Spun asta deoarece mi-a lasat-o fosta proprietareasa a apartamentului, iar eu n-am schimbat-o deoarece este extensibila si foarte practica. In stare normala este patrata si extrem de alba. Cand am mostenit-o avea tras pe ea un autocolant cu un model oarecare asortat cu faianta. Modelul s-a dus in timp, autocolantul s-a jupuit pe alocuri si pe mine m-au apucat nabadaile. Adica am racait-o in vara trecuta, am facut-o luna, cu gand sa-i dau o noua fata (viata!). Dar a trecut anul, imi imaginam cum trebuie sa-mi decorez masa, aveam modelele, dar mi-era cam tarsa. Tarsa pentru ca mi-ar fi luat cateva ore, ori trebuia sa pandesc un interval de timp cand eram singura si sa actionez foarte repede. Masa ne este absolut necesara, asa ca nu poate sta pe tusa mult timp.

V-ati dat seama probabil ca intentionam sa o FAC cu tehnica servetelului. De ce m-a lovit damblaua creatiei in asta'seara, nu stiu, ca nici nu ma prea simteam in forma plus ca ma apucasem de gatit.

 Asa ca am trecut prin urmatoarele faze:
-am tras masa, am spalat-o cu buretele, am uscat-o;
-am mai decupat modelele de hartie, le-am potrivit pe suprafata;
-am inceput sa lipesc, folosind lipici din belsug si mai dand un strat deasupra;
-am uscat cu foehnul. altminteri stateam pana la miezul noptii;
-am facut trei snitele si cartofi cu branza cat s-a uscat definitiv toata suprafata;
-am decupat autocolantul pe dimensiunea mesei si l-am aplicat cu grija;
-am pus o carpa si am presat cu masina de calcat ferbinte toata suprafata, insistand pe muchii si colturi.
Pare simplu? Va asigur ca nu este. La final am luat si un paracetamol ca ma apucase o durere combinata cap-masele. Fiu'meu a fost incantat de tema aleasa care, daca bagati de seama, este ceva mai barbateasca, o concesie facuta partii masculine a familiei. De fapt, bucataria este mai sobra, am zis sa nu exagerez cu dulcegariile prin casa.
Tema este americana, avionul din centru este un B-17, un bombardier produs in al doilea razbel mondial de Boeing. Bancnotele, motocicleta, steagurile, trandafirii si fetita sunt servetele, masinile de epoca si poza cu avion sunt pe hartie. Asta inseamna ca a trebuit sa le tin in apa sa se inmoaie si ca sa le pot lipi. Da, sunt timbre adevarate pe alocuri, este seria dedicata de Posta Romana Revolutiei americane, aia in care si-au castigat independenta fata de Regatul Marii Britanii. Motiv pentru care am strecurat si o emblema englezeasca, aceea pe fond inchis din stanga sus. Trandafirii si fetita vintage au fost un cadou pentru mine, trebuia sa vad si eu ceva mai gingas la masa.
Fila cu avionul provine din colectia Aviatia pe care am cumparat-o acum ceva timp de la chioscurile de ziare. In jurul avionului este textul de prezentare in limba romana, stai la masa si citesti despre B-17. Partea de sus este mai putin decorata deoarece acolo tin un cos mare si alte chestii, asa ca n-am insistat prea mult.
Va intrebati despre ce autocolant vorbesc... Pai, cum puteam sa las neprotejata hartia lipita pe masa? Am cumparat dintr-un magazin de bricolaj un autocolant pentru geam, perfect transparent. Cele de mobila nu sunt transparente. Noroc ca aveam experienta in aplicarea autocolantului de mobila. Trebuie mare atentie in decupare si lipire, ca sa nu prinda bule de aer. Trebuie intins cu rabdare, potrivit la colturi si netezit cu masina de calcat ca sa adere bine pe muchii. Treaba inginereasca! Daca nu va pricepeti, mai bine exersati inainte. Singurul semn de intrebare este cat va rezista autocolantul de geam. La urma urmei este o masa veche, daca se jupoaie, o FAC din nou cu alt autocolant.
 

3 comentarii:

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.