Translate

vineri, 7 aprilie 2017

Un blog bun pentru un website de succes

Nu stiu cum sunteti voi, dar eu obisnuiesc sa lecturez blogurile magazinelor online.
Fac lucrul acesta din cateva motive intemeiate:
-Oamenii care vand produsele stiu cel mai bine la ce sunt bune 😉
-Capat informatii noi despre modul de utilizare
-Echipa din spatele afacerii poate avea specialisti care pot oferi sfaturi pertinente
-Sunt prezentate ultimele trenduri sau cercetari
Iar in "lumea" in care ma invartesc eu pentru shoppingul virtual am observat ca au aparut bloguri peste tot, fie ca sunt ale magazinelor de imbracaminte, de incaltaminte, de cosmetice, de electronice, de produse naturiste, fie ca sunt librarii sau mall-uri cu de toate.
Crearea unui blog a devenit indispensabila in planul general de promovare website


Un efort in plus?

Sa construiesti un blog si o comunitate in jurul lui poate parea un demers greoi, de durata. Trebuie sa existe cineva care sa scrie bine, sa piarda timp cu documentarea si cu pastrarea relatiei in social media. Dar efortul merita din plin!

O afacere mediocra poate deveni una de succes cu articole coerente si utile, plasate pe un blog care este bine intretinut, in sensul ca este permanent alimentat cu informatie. 

Am observat ca cea mai uzitata practica este aceea de a prezenta comunicatele de presa, noutatile sau ofertele de pe un site si prin intermediul unui anunt atractiv inserat in blogul firmei. Exista si bloguri care au fost realizate de forma, iar apoi nu s-a mai ocupat nimeni de ele, in sensul ca nu au fost actualizate cu lunile. Cu cat continutul este mai nou, cu atat paginile sunt indexate de Google cu mai multa usurinta.

De exemplu, pe blogul unui site care comercializeaza produse naturiste sau ingrediente naturale sunt permanent introduse sfaturi de sanatate si retete inedite pentru tratarea diverselor probleme. Un magazin fashion are un blog care isi tine cumparatorii la curent cu tendintele in moda. Librariile online obisnuiesc sa posteze recenzii pentru cartile abia tiparite, uneori chiar in avanpremiera. Magazinele de electronice si IT au grija sa prezinte review-uri celor mai noi aparate, gadget-uri, aplicatii, jocuri.

Avantajele unui blog in promovarea website-ului

In acest fel, firmele au inteles ca pot realiza rapid cateva lucruri care sa le mareasca vizibilitatea si credibilitatea in mediul virtual:
-O imagine solida a brandului
-Noi clienti - reclama mouth-to-mouth- si mai multi clienti
-Noi abonati la newsletter - potentiali clienti
-Distribuirea rapida a informatiei pe retelele sociale
-Cresterea numarului de comenzi efectuate la prima accesare a paginilor
-Cresterea numarului celor care revin pe site

Avantajul nevazut-optimizarea SEO

Un specialist in optimizare SEO, ca Bavali Expert, va va spune insa ca avantajele implementarii unui blog merg mult mai departe decat simpla publicitate.

Un blog+un specialist in optimizare SEO=cresterea traficului pe site

Asta pentru ca blogul ajuta la indexarea site-ului de catre motoarele de cautare. Iar expertul SEO va fi cel care va sti sa stabileasca  ce cuvinte-cheie si ce ancore sunt necesare pentru nisa potrivita, va face auditul SEO si, in general, nu numai ca va gasi solutiile cele mai bune, dar va evita si penalizarile din partea motorului de cautare.

Calitatea blogului-satisfactia clientilor

Un blog inseamna si transparenta din partea firmei care l-a creat. Uneori, ca si client, ai nevoie sa vezi dincolo de fatada comerciala, sa cunosti oamenii din spatele afacerii, istoria firmei sau a brandului sau chiar modul cum sunt create produsele, cum sunt oferite serviciile, de unde vin ideile. In acest fel se naste o interactiune directa, mai calda, intre cel care vinde ceva si cel care cumpara. Atmosfera destinsa, prietenoasa, va determina intotdeauna clientii sa revina pe site. Pe de alta parte, unii nu vor sa dialogheze direct cu support team-ul, ci vor sa descopere singuri pe site solutiile la nevoile lor.

Cu cat continutul blogului are mai multa valoare si este mai apreciat de cititori, cu atat motoarele de cautare vor plasa site-ul mai sus in cautarile efectuate de utilizatorii de internet. Iar aici nu ma pot abtine sa remarc faptul ca s-a intamplat sa dau peste site-uri deosebite dupa ce frunzarisem nu stiu cate pagini de rezultate in Google, adica doar rabdarea mea a stat la baza acestor descoperiri si nicidecum profesionalismul in SEO al celor care detineau afacerea.

In concluzie, atunci cand vrei sa obtii rezultate serioase, cel mai bine este sa investesti in cele doua directii majore: blog si optimizare SEO. Numai impreuna vor asigura succesul existentei unei afaceri online.


Un comentariu:

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.