Translate

sâmbătă, 15 aprilie 2017

Filmul de weekend

Ieri am fost acasa. Aveam programata o lista de treburi impresionanta, dar, cumva, in subconstient, am stiut ca lista mea nu va supravietui pana seara. Nu de alta, dar ma cunosc foarte bine. Ieri a fost vineri, zi lucratoare, asa ca era clar ca voi trage un chiul monstruos.
Nu ma intelegeti gresit. Nu sunt genul care sa lenevesc, dar daca ma distrage ceva care imi place foarte tare, e de rau!
Ceva-ul de ieri a fost un film, mai bine zis ultimele doua episoade din cele opt ale unei miniserii numita Taboo, transmisa si la noi, parca pe HBO 2, nu sunt tocmai sigura. La tv am vazut primele  episoade, din bucati pentru ca nu tineam minte zilele si orele, asa ca am cautat filmul pe online. Si apoi tine-te tur de vizionare. Am stat in fata calculiciului vreo doua weekenduri, cand aveam timp, pana mi s-au bulbucat ochii.
Dar ce placere! De la Urzeala Tronurilor incoace n-am mai vazut un serial care sa ma captiveze in halul asta!
Taboo a fost facut in 2017, este o serie plina de forta, de aventura, de pasiune, extraordinar filmata si jucata, cu actori care mi-au furat inima, desi nu sunt nici frumosi de pica, nici foarte cunoscuti si partial englezi (hi, hi). Povestea se petrece la Londra, la inceputul secolului al XIX-lea si il are ca personaj central pe James Keziah Delany, fiul ratacitor al unui afacerist mort in conditii suspecte. Delaney junior se intoarce acasa dupa 15 ani de haladuieli prin Africa, la inmormantarea genitorului sau, uluindu-i pe toti deoarece il credeau mort.
James Delaney este fiul unei indience, cam vrajitoare de felul sau, decedata la spitalul de nebuni din oras, motiv pentru care tipul nu prea il avusese la inima pe taica-sau. Anii petrecuti in salbatica Africa justifica apucaturile relativ canibalice si obiceiurile samanice pe care le practica Delaney. In Londra lasase nu numai vechea lui viata de ofiter de armata, dar si o dragoste incestuoasa pentru sora sa vitrega. Dupa inmormantarea tatalui sau, Delaney este hotarat sa recladeasca firma de transport naval acum falimentata. Omul are diamante, plateste creditorii, se reinstaleaza in casa parinteasca si se trezeste prins in jocul a trei mari puteri: Casa regala a Angliei, atotvazatoarea Companie a Indiilor de Est si America in curs de a-si castiga independenta fata de imperiul britanic. Miza intrigilor este o bucata de pamant numita Nootka, mostenita de Delaney de la tatal sau care o cumparase pe cateva margele de la indienii americani. Acest pamant este la granita cu Canada si ar putea fi cheia prin care Delaney sa obtina monopolul transportului de ceai dinspre Orient.
Ce sa va zic! E o poveste incalcita si atat de captivanta! Producatorii au stiut exact sa dozeze tot felul de aspecte pentru a obtine o reteta de succes.
Surpriza mea a fost actorul care il joaca pe James Delaney si este si unul dintre producatori. Pe Tom Hardy il stiam doar din ultimul Mad Max (Drumul Furiei) si nu-mi placuse neam, n-am inteles de ce a fost el ales pentru acel rol, eu eram obisnuita cu jocul lui Mel Gibson.
In Taboo, Tom Hardy face o figura magistrala. Tipul reuseste sa dea o asemenea profunzime personajului, are atatea elemente subtile in modul cum interpreteaza, incat mi-a schimbat parerea cu 360 de grade. Este un actor de actiune aflat in plina ascensiune.
O alta actrita relativ cunoscuta este cea care o joaca pe sora lui, Oona Chaplin, o figura exotica de sorginte chiliana pe care ati vazut-o si in Urzeala Tronurilor. Jonathan Pryce este tot din Urzeala Tronurilor, Jessie Buckley are un rol secundar important, dar este cvasi-necunoscuta.
Cum spuneam, nu sunt actori care sa sara in ochi de frumosi, dar ajungi sa ii iubesti pentru talent si cat de bine se potrivesc rolurilor interpretate. Se vede ca filmul foloseste trucurile americane, dar doreste sa ramana intre limitele realiste ale epocii pe care o descrie.
Dar ce este cel mai tare, la finalul finalului care este ca o cireasa de pe tort, personajul principal face referire la faptul ca isi schimba planurile si in loc sa navigheze spre...., se vor duce spre...  Am scris asa ca sa nu va stric surpriza, in orice caz este o rasturnare de situatie deoarece eu uitasem de ce vrea sa se duca spre...N-am inteles intorsatura, asa ca va trebui sa revad cele 8 episoade ca sa-mi reamintesc (hi,hi).
Vi-l recomand cu mare placere!

4 comentarii:

  1. Sa ai parte de un Paste fericit,alaturi de cei dragi.

    RăspundețiȘtergere
  2. aaaa, chiar cautam ceva serial, miniserie etc. Nu e horror, or?
    Sunt la zi cu Homeland, Anatomia lui Grey și Prison Break, mi-am propus sa vad cate un episod cand apar si sa nu ma mai apuc de altele, acu... io stiu ce program voi avea si daca-mi va ingadui?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e horror, este genul inteligent, dar cam prea explicit violent pe alocuri. Dar nu poti sa-i condamni pe realizatori deoarece asa era epoca aceea, plina de contraste si mizerie intr-o societate bolnava.

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.