Translate

duminică, 2 aprilie 2017

Bottega Verde - despre o vopsea de par blanda

Cum spuneam intr-o postare pe Facebook, cunosc ceva din farmecul produselor de ingrijire italiene nascute in inima Toscanei datorita firmei Bottega Verde, un nume plin de rezonante, cu traditie, ca doar suna aproape ca in romaneste: magazinul verde. Verde pentru ca, folosind bogatia de plante a Italiei, aceasta firma reuseste de peste 40 de ani sa incorporeze proprietatile lor miraculoase, inovand de multe ori, in produse cat mai prietenoase, cat mai apropiate de natural.
Cateva chestii le-am incercat inca de acum cativa ani, cand le-am gasit prima oara in farmacie, si era vorba mai ales de seturile-cadou cu lucruri pentru baie. Parfumul acelor geluri de dus sau lotiuni de corp nu mi-a iesit niciodata din minte, erau cele mai intense experiente senzoriale pe care le avusesem eu pana in acel moment. Asa ca mare mi-a fost placerea sa vad, la un moment dat, ca se deschide si un magazin online, Bottega Verde Romania, plin de mult mai multe game de ingrijire.
Dintre cele cateva chestii care mi-au sosit zilele acestea intr-un colet tare frumos ambalat, vopseaua de par a fost prima pusa la incercare. Asa ca va fi prima despre care voi spune cate ceva, pana nu uit impresiile din timpul colorarii.


Gama se numeste Color Brio si inseamna "culoare vivace", iar eu am ales nuanta nr.8 - Biondo chiaro, adica un blond deschis.


Dap, ma vopsesc cu nuante de blond de foarte mult timp, desi am un par saten inchis, dar, cu varsta, am constatat ca o culoare mai deschisa imi indulceste trasaturile si atenueaza contrastul cu firele albe. Bineinteles ca nu ies niciodata blonda-blonda, cum arata poza de pe cutie, este vorba doar despre a deschide cu 2-3 nuante culoarea podoabei capilare. Este evident ca, dupa atatia ani de chinuit parul, a sosit vremea sa ma gandesc mai bine ce fel de produse folosesc. De vreo doi ani nu mai utilizez decat vopsea fara amoniac si incerc sa extind perioada dintre doua colorari. Este de inteles ce mult m-am bucurat sa vad ca vopseaua Bottega Verde nu numai ca nu are amoniac, dar nu are nici rezorcina sau conservanti.

Dupa cum se observa in poza, cutia contine un tub de 60 ml de crema coloranta, un flacon de 60 ml de solutie revelatoare la care se poate monta un cap de plastic pentru aplicare, un pliculet de balsam, instructiunile si inevitabila pereche de manusi de plastic.

Trebuie sa precizez ca eu nu procedez niciodata prin introducerea vopselei in flaconul cu revelator, nu ma descurc sa aplic vopseaua prin capatul acela, asa ca amestec totul intr-un castronel si folosesc o perie speciala. Din acest motiv, intotdeauna "incasez" in plin mirosul de chimicale al vopselei. Cand utilizam din cea obisnuita, cu amoniac, mai ca imi dadea ameteli.
Dar acum am avut prilejul sa descopar o vopsea care aproape ca nu miroase a chimicale. Cand am stors-o din tub am simtit doar un discret miros de...banane. De-abia cand am adaugat revelatorul parca a virat putin si spre ceva ne-natural, dar extrem de discret. Mi-a mirosit parul a banane in timp ce ma vopseam si, un timp, dupa ce deja ma clatisem si ma uscasem la par, chiar daca aplicasem si balsam.

Al doilea lucru placut a fost consistenta amestecului. La unele marci de vopsea amestecul este subtire, trebuie sa am grija sa nu stropesc in jur sau sa nu imi pice pe fata. Vopseaua Bottega Verde iese ca o crema mai bogata, sta bine pe perie si se intinde frumos, exact acolo unde intentionezi. Fiind vorba de un blond, n-am avut probleme cu patarea pielii pe langa linia parului si s-a sters usor cu un servetel.

Timpul recomandat de asteptare pentru obtinerea culorii dorite este de 30 de minute. Eu stau cam 40 deoarece am mai avut experiente in urma carora o parte din par nu se colorase suficient. In acest interval de timp nu am simtit ca m-ar manca scalpul si nu am observat vreo iritatie. Instructiunile de pe ambalaj avertizeaza asupra posibilitatii de aparitie a unei reactii alergice si recomanda testul prealabil de toleranta. De asemenea, se atrage atentia ca vopseaua nu trebuie folosita de catre persoane cu varsta sub 16 ani sau de catre cei care si-au facut tatuaje temporare cu henna deoarece riscul de reactie alergica este mai ridicat.

La finalul vopsirii, am constatat ca parul se clateste usor, nu curge vopsea la nesfarsit, iar chiuveta nu s-a murdarit. De remarcat ca, desi eu mai transpir noaptea si am patit ca pete de vopsea sa apara pe perna, de data aceasta n-am avut astfel de surprize neplacute.

Pliculetul de balsam are 20 ml si este cu ulei de nuca braziliana si fructe de padure. L-am folosit cu zgarcenie deoarece am crezut ca imi va intinde si pleosti parul, dar nu a fost asa. Miroase foarte frumos, nu l-am lasat chiar trei minute sa actioneze, dar nici nu a inmuiat parul cum credeam. Ba, i-a dat un luciu care mi-a adus aminte de anii tineretii cand parul nu era inca atat de uscat si degradat.

Bine, bine, veti spune, dar ce-a iesit pana la urma? A iesit asa...

Surpriza este ca, daca derulati pana sus, la poza cu cutia, veti vedea ca am obtinut aproape nuanta prezentata. Nu m-am asteptat sa o nimeresc chiar asa de bine. In plus, se vede ca vopseaua a acoperit bine si radacinile saten, si firele albe si a si uniformizat totul. Un rezultat pe care nu l-am mai reusit de ceva timp!

Mai ramane ca efectul sa treaca testul timpului. In ceea ce priveste rezistenta vopsirii cu produse mai naturale, mai blande, este cunoscut faptul ca nu poti avea pretentia ca o culoare sa te tina luni si luni de zile. Eu am incercat pana acum 4 marci fara amoniac si niciuna nu a dat o culoare care sa tina pe parul alb mai mult de o luna si jumatate si asta cu mare ingaduinta. Asa ca nici de la Bottega Verde nu astept miracole, ma bucur doar ca am descoperit un produs care face din experienta colorarii parului un eveniment placut, parfumat, mult mai sanatos.

4 comentarii:

  1. Au şi produse masculine care chiar îmi plac! Ce mai apuc de la băieţii mei! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Le-am vazut, dar sunt egoista, poate se alege si al meu cu ceva...candva...

      Ștergere
  2. O sa incerc si eu, mai ales ca nu are amoniac.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu mai folosesc decat fara amoniac, sunt si alte nuante foarte frumoase pe site.

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.