Translate

vineri, 7 martie 2014

Forţa care mişcã lumea - Toujours L’Amour



Trebuie sã recunosc cã, în materie de “wedding planner and ideas”, premiul Nobel revine categoric, fãrã concurenţã, americanilor. O asemenea preocupare, dedicare, obsesie n-am vãzut nicãieri în altã parte. Toate fetele de peste ocean viseazã la o nuntã organizatã într-un anume fel, cu o anume temã şi nu se lasã pânã nu o obţin ! Recunosc cã eu nu mi-am bãtut capul prea tare cu propriul eveniment. Asta pentru cã a fost 2 în 1, cu botez cu tot, şi copilul a trecut pe primul plan. Plus cã depãşisem lejer vârsta la care sã-mi imaginez scenarii de vis… Dar asta nu mã împiedicã sã vizionez documentarele americãneşti pe tema nunţilor şi sã apreciez cum se cuvine efortul şi satisfacţia protagoniştilor. In schimb îmi place sã particip la astfel de evenimente, sã iau parte la ceremonii şi petreceri, sã dansez, sã mã bucur de o locaţie amenajatã cu gust, sã vãd feţele emoţionate ale mirilor şi dragostea celor din jur. A, şi îmi place sã studiez detaliile. Aranjamente, decoruri, muzici alese… Bineînţeles cã orice nunta este planificatã cu grijã, are un buget, se fac şi compromisuri, se apeleazã la organizatori, implicã multã alergãturã, stress.
Spre deosebire de cele strãinãtãţuri unde existã o tradiţie a firmelor sau persoanelor care preiau în întregime efortul, pe la noi oferta este încã firavã. Ca sã nu mai zic de oferta de idei ! Petrecerile sunt stas, rareori întâlneşti ceva care sã se cheme cã are o temã! Prezentarea salonului este aceeaşi, programul serii invariabil, muzica tot pe-acolo, menu-ul de obicei pot sã-l ghicesc dinainte. Piaţa evenimentelor de gen de pe la noi înregistreazã o oarecare monotonie. Nu este de mirare cã încep sã iasã la ivealã şi inţiative altfel, lumea vrea ceva schimbare, mirii şi familiile lor vor sã iasã din anonimat, cu alte cuvinte cererea devine mai pretenţioasã. Un “Salon du Mariage” versatil şi cu multe facilitãţi gãsiţi în apropierea Bucureştiului, la Sãftica, “Toujours L’Amour” este numele lui şi nu se putea prezenta într-un fel mai potrivit.

 Dar, întrebarea zilei este ce mi-aş dori eu pentru o ipoteticã nuntã pe care aş avea posibilitatea sã o organizez în acest an? Trebuie sã recunosc cã mi-am stors niţel creierii, este un subiect la care nu m-am mai gândit fix din ziua când am încheiat aceastã etapã din viaţa mea. Totuşi, mi-am adunat amintirile de pe la toate evenimentele la care am participat şi iatã ce a ieşit:
Cartea de impresii a invitaţilor
Este un mod plãcut de a pãstra o amintire din partea tuturor invitaţilor. Eu vãd aceastã carte ca un soi de caiet de dimensiunile unui registru, cu coperţi cartonate, frumos îmbrãcate, aşezat pe o mãsuţa la intrare. Invitaţii pot scrie urãri sau gânduri frumoase pentru miri. Mi-ar fi plãcut sã am ceva asemãnãtor la propria petrecere, peste ani este plãcut sã rãsfoieşti şi sã revezi persoanele care au fost acolo.
Colţul copiilor
Acum vorbesc din perspectiva invitatului. Vãd întotdeauna un numãr de copii pe la nunţi, unii chiar micuţi. Nu este uşor pentru pãrinţi sã stea cu ochii pe ei în loc sã se distreze. Copiii nu au rãbdare sã stea la masã, vor sã se amestece în dansul adulţilor, dispar pe afarã, se bagã sub mese, fac prostioare. Ar fi util ca într-un colţ al restaurantului sã fie amenajat un loc de distracţie, cu mese joase la care sã fie servitã mâncare potrivitã copiilor, cu şampanie pentru ei şi, mai ales, cu o persoanã care sã-i supravegheze şi sã-i distreze toatã seara.
Posibilitatea de a proiecta un film
Recunosc cã asta am vãzut la televizor şi mi-a plãcut la nebunie. In restaurant ar putea sã existe un televizor cu ecran mare pe perete, iar mirii şi invitaţii sã aibã posibilitatea de a aduce filmuleţe realizate cu diferite ocazii, amintiri romantice despre dragostea lor sau scene amuzante. Acesta poate fi un moment aparte al serii, însoţit de muzicã, poate acompania chiar momentul tãierii tortului.
Bufetul dinspre dimineaţã
Dupã miezul nopţii când lumea oboseşte şi devine oarecum letargicã cred cã ar trebui sã se renunţe puţin la atmosfera formalã. Un bufet cu gustãri diverse ar fi mult mai potrivit, mai ales când numãrul invitaţilor nu este foarte mare, iar petrecerea este mai intimã.
Tematicile alese
Atâta vreme cât mirii nu au o idee fixa despre cum trebuie sã arate evenimentul, un salon de nunţi inovator ar trebui sã fie gata sã ofere cele mai interesante sugestii privind tema petrecerii. Asta presupune ca spaţiul sã sufere transformãri destul de radicale, iar dotarea restaurantului sã fie pe mãsurã. Iatã câteva sugestii:

Sursa

- Tema “Culoarea Pantone” – este vorba despre culoarea anului. In acest an Pantone a ales Radiant Orchid care este minunatã, perfectã pentru o petrecere de primavarã. Are multe nuanţe luxuriante şi cu siguranţã va da strãlucire aranjamentelor. Este o culoare care sugereazã eleganţã şi rafinament, implicã bineînţeles prezenţa orhideelor şi a obiectelor cu ştaif – porţelanuri, satin, catifea, atmosferã formalã.
- Tema “Vintage” – aici se pot aduce atât de multe decoraţiuni deosebite încât este imposibil sã nu iasã ceva excepţional. Este o temã în care dominã dantela, fierul forjat cu aspect învechit, obiectele cu shabby-chic şi trandafirii amintind de saloanele şi grãdinile englezeşti. Merge în lumina clarã a verii, inspirã optimism şi mult, mult romantism.




Sursa

- Tema “Rustic” sau natural – existã multe perechi care iubesc viaţa sãnãtoasã şi atmosfera caldã, amintind de naturã. Presupune prezenţa lemnului, a culorilor de pãmânt, a buchetelor de flori mai puţin elegante, a textilelor. Este o temã care se preteazã toamna, aduce o atmosferã familiarã şi aminteşte de nunţile ţãrãneşti, cu mese lungi la care toatã lumea socializeazã.

Sursa
 - Tema “Dragostea e dulce” – Asta ar fi pe firea şi gustul meu. O temã de iarnã care îndulceşte gerul de afarã. O temã în care se întâlnesc culori calde, luminoase, cum sunt nuanţele de galben, multe obiecte de sticlã clarã, transparentã şi un puhoi de dulciuri. Pe mese sunt aşezate borcane înalte cu felurite bomboane şi se organizeazã un bufet cu trilioane de mini-prãjiturele, din acelea cât o înghiţiturã, dar şi un bar cu bãuturi dulci, parfumate, slab alcoolizate. Yamiiii!
Am sã închei spunând cã aş avea chef sã merg la o nuntã. Una deosebitã organizatã de cineva cu imaginaţie. Poate chiar la Salon du Mariage Toujours L’Amour… 

Acest articol participa la Spring SuperBlog 2014.

5 comentarii:

  1. E complicat si cu nunta, insa americanii clar sunt innebuniti dupa asa ceva, e o adevarata industrie!

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar si cu firmele astea ai vazut ca sunt si bridezilla care vor sa controleze totul. Torturile arata de vis, nu stiu ce gust au, dar ma astept sa fie masura aspectului exterior.

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani de ziua femeii.Sa fi iubita si sa zambesti.



    "Rondel de 8 Martie

    Femeia e ceva miraculos,
    Ce ne transmite-o dulce frenezie;
    De-aceea-i adresez un gand frumos
    Si ii dedic modesta-mi poezie.

    In fata ei eu ma inchin pios
    Cat vremea nu e inca prea tarzie;
    Femeia e ceva miraculos,
    Ce ne transmite-o dulce frenezie.

    Cuvintele imi par ca-s de prisos
    Si-as vrea sa am mai multa fantezie,
    S-o venerez si sa-i aduc prinos;
    E si balsam, e si anestezie...

    Femeia e ceva miraculos "

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, este tare frumos spus! Mi-a placut enorm chestia cu anestezia de la sfarsit. Cand te anesteziaza o femeie este anestezie totala si definitiva. Nu neaparat letala...

      Ștergere
  4. nunta este un eveniment deosebit, dar o serbare prea pompoasa nu e frumoasa! :)
    La multi ani, cu ocazia zilei de 8 Martie!
    ​¸.•°❤❤⊱º✿✿°•.¸♪♪°•.¸

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.