Translate

sâmbătă, 15 martie 2014

Mãnânc, slãbesc şi iar mãnânc



Michel Montignac, celebrul nutritionist, făcea observaţia că în fiecare an, cu câteva luni înainte de perioada estivală, toate revistele încep să publice reţete de slăbit pentru că astfel înregistrează tiraje suplimentare. Ele răspund aşteptărilor cititorilor asupra cărora începe să acţioneze sindromul ”costumului de baie”. Numitorul comun al acestor diete este formula hipocalorică, deşi aceasta şi-a dovedit netemeinicia si eşecul de-a lungul timpului. Persoanele care se încăpăţânează să numere caloriile, slăbesc greu sau deloc, şi ajung de multe ori la obezitate.
De ce pomenesc aici de Montignac?
Pentru ca m-am hotărât sa încep să ţin un pic de regim cu lamaie , nu se mai poate, în iarna asta mi-am făcut de cap şi se vede...la modul substanţial. Vã explic mai încolo de ce am ales aceastã variantã.  

Sursa

Cu ocazia asta mi-am adus aminte de dieta pe care am urmat-o imediat după naştere, când aveam 15 kg în plus, deh, aşa a fost să fie, să iau foarte mult în greutate deşi eram slabă ca un ţâr. Tin minte că atunci m-am gândit foarte serios cum să fac pentru ca aveam o mică problemă. Glicemia, calcemia şi tensiunea, foarte mici în permanenţã, nu-mi permiteau să fac foamea, pur şi simplu aş fi căzut pe stradă. Am citit tot felul de sfaturi şi, până la urmă, am ajuns la concluzia că cel mai potrivit pentru mine ar fi cel regimul disociat, adică în fiecare zi mănânci pe săturate, dar o singură grupă de alimente, o zi lactate, o zi fructe, o zi carne, o zi legume şi tot aşa. Fără pâine, evident. In ziua de carne mai era cum era că e mai săţioasă, dar aş fi dat orice pentru un fruct sau o legumă, iar în ziua de legume simţeam că mor fără carne. Ziua de lactate mergea mai bine dar ziua de fructe era un dezastru, mă balonam şi aveam arsuri.
La un moment dat am ţinut cont şi de principiile alimentaţiei în funcţie de grupele de sânge si, fiindcă am grupa « 0 », nu am exclus niciodată carnea. Grupa « 0 » este cea mai veche, grupa primilor oameni care erau preponderent vânători, adică în principal carnivori. Dacã vrei sã transformi un om cu grupa « 0 » într-un vegetarian este ca şi cum l-ai asasina încet, dar sigur.  
A, şi sã nu uit de ceaiul acela chinezesc ! Nici acum nu înţeleg cum am avut curajul sã beau timp de o lunã pliculeţele acelea în care habar n-aveam ce zace. Pânã când am citit câteva articole prin presã şi mi-am zis cã vreau sã slãbesc, nu sã mã otrãvesc lent. 

O altã experienţã a fost cu un produs sub formã de pulbere de plante de culoare căcănie şi care miroase extrem de frumos, ca ceaiul de muşeţel cu galbenele. Chestia asta m-a debusolat un pic, nu mă omor deloc după ceaiul medicinal. Fibrele din pulbere se umflă imediat, aşa că tot pui apă şi amesteci, se face ca o ciulama, cu cocoloaşe, nu e uşor deloc să uniformizezi pasta aia. Cu maaare, mare îndoială, din cauza parfumului, am băut un pic. Am înghiţit cu noduri şi m-am hotărât să îmbunătăţesc carcaletele cu ceva dulceag, aveam sirop de căpşuni şi am turnat în cană, a fost singura abatere de la hotărârea de a o termina cu dulciurile. Am rezistat parfumului preţ de o sãptãmânã apoi am clacat nervos, stomacul meu se revolta vehement împotriva torturii pe care i-o aplicam.
« Mami, eşti pufoasã….mami, eşti ca o pernuţã…mami, ar trebui sã mai faci sport ! » Sunã drãgãlaş, dar cu substrat…Imi dau seama ce vrea sã-mi transmitã odrasla.
In prezent sunt pe metoda super-modelelor, încerc sã beau ceai cald cu lãmâie. Nu-mi picã deloc bine, îmi place, dar îmi dã arsuri. Incerc sa adaug lãmâia şi în supe/ciorbe, nu de alta, dar mãcar mai suplimentez cu vitamina C, dacã nu de altceva. In general am mare încredere în consumul de citrice, orice se bazeazã pe aceste fructe este mai sãnãtos decât altã combinaţie dubioasã. Secretul constã în faptul cã acidul citric din sucul de lãmâie absoarbe zahãrul din alimentele consumate şi favorizeazã digestia, aşa cã « citricoholicii » nu se îngraşã !

Singurele pe care nu le-am încercat niciodatã au fost pilulele de slãbit. Nu am avut încredere sã cumpãr de aiurea şi am auzit tot felul de poveşti despre efectele mai mult sau mai puţin pozitive ale unor produse. Din fericire existã un supliment românesc, LemoSilhouette, ale cãrui proprietãţi sunt certificate, compania Medica Farmimpex SRL este de la noi, poate fi identificatã, compoziţia capsulelor este sigurã, cu alte cuvinte ştii precis ce înghiţi. Mai mult, ingredientul de bazã provine din lime-lãmâie verde, suplimentul este 100% natural, iar dezavantajul consumãrii citricelor, adicã aciditatea excesivã, este suprimat în totalitate. Dat fiind faptul cã lãmâia verde conţine calciu, tiamină, vitamina A, zahăr, fier, niacină, vitamina B, fosfor, riboflavonoină si proteine, iar astfel previne constipaţia, scade colesterolul, întăreşte oasele, îmbunătăţeşte vederea şi imunitatea, suplimentul este numai bun sã îmi rezolve şi celelalte probleme de sãnãtate, nu numai pe cea a detoxifierii organismului şi susţinerii unei cure de slãbire.  
Compoziţia exactã a produsului este urmãtoarea: lămâie verde – 80mg, portocal amarui– 80mg, ananas – 40mg, Aloe vera – 60mg, guarana – 40mg, L’arginina – 20mg şi sunt sigurã cã recunoaşteţi aici cele mai importante ingrediente cu rol antioxidant, de favorizare a digestiei, de energizare, reglare a metabolismului, ardere a grãsimilor sau oxigenare a celulelor. Mi se pare normal ca un produs sã ţinteascã multiple probleme, în fond procesul de slãbire trebuie sã însemne o restabilire a funcţionãrii normale a organismului, nu înfometare şi scãdere rapidã în greutate.
Ce m-a convins cel mai tare la LemoSilhouette? Faptul cã nu are pretenţia de a da efecte extraordinare în combinaţie cu nu ştiu ce diete sau exerciţii istovitoare. Un comprimat pe zi te face sã te simţi pur şi smplu mai bine! Adicã exact ceea ce caut. Vreau să încep un regim, dar nu voi face foamea nici într-o mie de ani, pe mine sindromul « costumului de baie » mă lasă rece.

Acest articol participa la Spring SuperBlog 2014



7 comentarii:

  1. Spre norocul meu nu am deloc probleme cu greutatea. Greutatea mea a variat cu +/- 3kg în ultimii 20 de ani. E adevărat că am noroc cu metabolismul, dar fac şi mişcare. Mă întristează întotdeauna toată această "luptă" a femeii cu propria greutate! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Culmea, nici eu nu am probleme! De peste 30 de ani Mă menţin în jurul a 78 de kg. Şi îmi place berea! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai metabolismul bun. Cica berea nu prea face bine la sistemul nervos. Si are calorii, ar trebui sa te ingrase.

      Ștergere
  3. Că bine le răsuceşti din condei! Cred că te joci cu mofturile şi nevoia de pilule cu lime e mai mult din răsfăţ. Nu ca mine, care îşi duce greutăţile cu voia Domnului, care m-a sortit vânător, protejându-mi caninii pentru hălcile de carne. Şi tot cu voia lui, adorator al nudurilor lui Rubens-Succes la juriu !

    RăspundețiȘtergere
  4. Apropo, revin, după ce un aventurier online m-a invinuit de autoritarism inhibitor; şi am chef de o răutate pe care te şi văd suprimând-o: daca sindromul costumului de baie te lasă rece, scoate-l şi ai să vezi , in jur, cum se ajunge la 100*C! Şi să te văd cum te descurci cu cenzura.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cea mai eficienta metoda pentru a da jos kilogramele nedorite este cafeaua verde,
    spun asta pentru ca eu am slabit 26 kg in doar 30 de zile dar cafeaua trebuie cumparata de pe site-ul oficial, daca esti interesata de povestea mea si alte zeci de fete care
    au incercat si au postat poze de inainte si dupa slabire
    poti vizita blogul meu : bit.ly/1izVc1h

    My web site: Tatiana Rusu

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.