Translate

joi, 18 iunie 2015

Arta chinezeasca a broderiei-picturi in matase

Broderia executata manual exista probabil in traditiile tuturor popoarelor, numai ca unele au ridicat-o la rang de arta. Cum sunt chinezii. De fapt, as zice ca asiaticii au o aplecare spre perfectionism, chestie pe care noi, occidentalii nu o prea pricepem, dar o admiram intens.
Broderiile manuale realizate in fir de matase sunt si astazi o ocupatie extrem de apreciata in China, dar si o sursa consistenta de venit. In orasul Suzhou exista Su Embroidery, un grup de artisti ce duc mai departe o traditie cu vechime de 2500 de ani, cusaturile in matase pe satin, un mod...luxuriant si exclusivist de a crea picturi nemaivazute.

Broderiile in matase sunt tablouri in care impunsaturile de ac nu se vad decat daca le apropii foarte mult de ochi. Par picturi realizate cu vopseluri si este suficient sa studiezi cateva ca sa intelegi de unde vine incadrarea in categoria operelor de arta.


Acum intelegeti ce spun?
"Tusele" de culoare sunt uimitoare, avand in vedere ca sunt facute din fire fine de matase. Nu stiu daca va dati seama cata migala implica aceasta ocupatie. Am brodat si eu in tinerete, cu multa sudoare, dar niciodata la acest nivel. Acuratetea nuantelor si a detaliilor aproape ca depaseste puterea mea de intelegere. Cusatura este extrem de deasa, iar firele de matase sunt despartite in fire din ce in ce mai subtiri, astfel incat cusatura sa nu fie evidenta.
Tablourile sunt realizate prin lipirea broderiei finalizate pe un suport de lemn. Unele tablouri au doua fete, fiind montate pe un suport frumos ornamentat care se poate roti pe un ax orizontal.
Bineinteles ca fiecare femeie are un stil de a coase, dar studioul Su Embroidery asigura lucrari de cea mai inalta calitate, cu suprafata tabloului brodata manual pe intreaga suprafata. Spun asta deoarece exista si kitschuri, imitatii vandute la colt de strada, in care o imagine imprimata pe panza este brodata doar pe mici portiuni. Trebuie sa stii sa deosebesti un original de o copie ieftina.
Tablourile brodate pot fi extrem de moderne, infatisand peisaje, reproduceri dupa picturi celebre, portrete, animale, totul zugravit in culori vii, intense, o alta caracteristica a acestei tehnici. Preturile pot depasi 2000$ pentru o lucrare, dar cred ca reflecta exact munca enorma din spatele ei.
Va las in compania imaginilor, incercati sa distingeti cusatura daca puteti!





4 comentarii:

  1. Mi-am ales un numar mic de persoane pe-aici,dar care au procupari atat de variate si interesante,incat rar trec sa nu citesc tot ce scriu.Azi de exemplu, am aflat la tine de aceste minuni si minunatii.Sunt multe lucruri pe lumea asta pe care nu le stim si nu avem pasiuni pentru ele,dar cand le descoperim suntem incantati.Asa si eu!Nu pot decat sa spun un sincer:multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare bine ca gasesc lucruri care sa placa celorlalti, arta este ceva care nu poate fi ocolit in discutii sau cel putin asa cred eu. si eu iti multumesc ca iti faci timp sa poposesti pe blog!

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Pfui, daca vreodata voi avea bani, imi comand una! Hi, hi...

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.