Translate

marți, 23 iunie 2015

Cum plesneste pipota in unii...

Astazi, rasfoind stirile de pe Yahoo, dau peste un titlu care m-a facut sa deschid articolul cu pricina. In paranteza fie zis, citesc doar titlurile de obicei si rad de ma prapadesc. Cine face titlurile, ala e mare pisicher!
Titlul care m-a atras pe mine avea cuvantul "blogger" in compozitie. Si ceva cu bani... O combinatie care m-a determinat sa vad despre ce este vorba. Ei bine, cum se intampla de obicei, autorul  tradusese si el cateva randuri dintr-un articol strain, in care era vorba despre o bloggerita de fashion, din SUA-New York de felul ei, o domnisoara care a atins culmea succesului si a ajuns sa castige pana la 15000 $ pentru UN articol sponsorizat. Fata detine blogul weworewhat.com. Dar fata mai detine ceva, ca asta este interesant in poveste. Are cont pe Instagram si un milion de followers care ii urmaresc fotografiile. Si de-aici interesul marilor firme de tzoale in a o dota cu imbracaminte, incaltaminte, accesorii, in ideea ca le poarta, se pozeaza cu outfitul si posteaza pe Instagram.
Inainte de a spune ceva despre domnisoara, ca merita de vreme ce a facut asemenea porcoi de bani, vreau sa va povestesc despre reactiile cititorilor.

La jumatatea de articol din romaneste erau cateva balacareli la adresa traducatorului, desi, lecturand originalul, am vazut ca rezumatul era bine facut. Dar cititorii erau suparati pe subiectul de cacao, cum se exprimau mai plastic. De unde trag concluzia unu: ca romanul considera o jignire sa i se spuna ca cineva poate castiga atata amar de banet dintr-un blog de fashion (banuiesc ca il considera o ocupatie neserioasa). Si doi: totusi romanul citeste "prostiile" si se ofileste de necaz ca altii sunt mai destupati.
Intrand pe articolul original, cel cu interviul, ma asteptam sa vad comentarii laudative la adresa fatucii intreprinzatoare, mai ales din partea conationalilor. Asi, ti-ai gasit! Sa nu mai ziceti de romani ca sunt rautaciosi.
Una peste alta, iata despre ce este vorba.
Danielle Bernstein este evreica, are 22 de ani si detine blogul de care va spuneam. Interviul a aparut in Harper's Bazaar si dezvaluie cateva dintre secretele succesului in bloggingul de fashion de prin alte parti. Blogul are vechime de 4 ani dar, asa cum a precizat Danielle, cheia a fost numarul de followers de pe Instagram. Daca reusesti sa atingi pragul de un milion, poti trata pentru sume si mai mari in sponsorizari. Practic, Danielle primeste contracte pentru a pune poze pe Instagram, cu diverse lucruri pentru care face reclama. Uneori negociaza, anumite firme nu vor ca ea sa poarte in aceeasi tinuta si produse de-ale concurentei.


La cateva mii de followers ai sanse sa primesti intre 500 si 5000 $ pentru un post care inseamna cam 5 fotografii, dar daca depasesti 6 milioane atunci miza se ridica la 20000-100000 $ pentru un post. Totul se transforma in nebunie!
Mda, asta i-a turbat pe toti: faptul ca fata nu face mai nimic, se fataie in tzoale de firma si castiga cu toptanul. Maaaaiii, nebunaticilor! Dar stiti voi ce frumoasa este? Ei, ei, habar n-aveti. Fotomodel si, la urma urmei, si fotomodelele sunt platite la fel. Iar despre munca din spatele blogului si a fotografiilor prea putina lume stie ce inseamna.
Eu zic: bravo ei!



4 comentarii:

  1. Bravo ei! Succesul ar trebui să ne motiveze, nu să ne producă crampe! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Unii au altfel de sentimente, chiar nu se pot bucura de succesul altuia. MIe mi-a starnit curiozitatea, daca la ei merge chestia asta, de ce nu?

      Ștergere
  2. Si eu zic bravo ei!
    Mi-a placut si comentariul lasat de Radu, of... da, uite asa se tine in frau curiozitatea si nu se da click pe linkuri ca nu cumva sa-l ajute pe blogger sa creasca. Si altii au blog, si altii colaboreaza si stiu cat de mult conteaza traficul spre site-urile partenere si putini sprijina. Patesc la postarile mele fashion-review, bani inca nu scot. Contorizez clickurile cu bitly.com.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi inchipui ca sunt multe chitibuserii in spatele unui (aparent) simplu post cu cateva poze. Pe mine ma fascineaza modul cum reusesc unii sa gaseasca o metoda de-a face bani. In cazul lui Danielle e vorba si de tara unde activeaza, probabil la noi n-o sa vezi prea curand asemenea sume pentru foto puse pe Instagram, dar ma gandesc ca un blogger de fashion depune ceva efort pentru care merita recompensat. Ca face de fapt reclama? Ei, na! Parca daca ma uit ce se poarta intr-o revista de moda, nu tot reclama e. parca moda nu e dictata tot de marile case care impun tendinte ca sa vanda marfa? Suntem produsul reclamelor, asta e!

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.