Translate

duminică, 21 iunie 2015

Despre muzica, talent si promovarea lor prin alte parti

Am mai spus si cu alta ocazie, una din pasiunile mele muzicale este sa-i caut pe Youtube pe cantaretii amatori descoperiti in cadrul concursurilor de profil de pe alte meleaguri. Atmosfera spectacolelor gen X Factor, X natie got talent sau Vocea cutarei tari este absolut emotionanta, iar participanti, unii dintre ei, canta la un nivel la care, am vaga impresie, ca artistii consacrati de pe la noi, tot unii dintre ei, nu prea ajung. Jalnic pentru noi, bravo pentru altii, deoarece acolo chiar functioneaza selectia sanatoasa a gustului public, unul cu multa cultura muzicala de buna calitate. In aceste concursuri, desfasurate in sali imense, in fata a sute de oameni, este greu sa favorizezi sau sa descalifici pe cineva pe nedrept.

Probabil veti spune ca este un fel de "paine si circ", dar eu m-as mai gandi. Am vazut voci exceptionale descoperite astfel, oameni cu cele mai diverse ocupatii si de cele mai diferite varste, avand ocazia sa isi demonstreze talentul, fiind rasplatiti cu aplauze si ovatii, insotiti de lacrimile de fericire ale familiei. Orice ati spune, emotia este reala, chiar si in astfel de show-uri bine regizate. Uneori, eu am descoperit melodii minunate, despre care nu auzisem, cantate in aceste spectacole, apoi le-am cautat si le-am ascultat si in variantele originale si am avut surpriza sa constat ca interpretarile date de anonimii concurenti erau mai inspirate.
Si pentru ca aseara am avut timp sa mai baleiez Youtube-ul, va ofer cateva astfel de nume. Unele melodii sunt de la auditiile cu public, altele din diferite etape ale competitiei. Clipurile includ si prezentarea concurentilor, daca va plictisiti puteti sari peste partile de inceput, dar va spun ca informatiile despre acesti oameni sunt interesante si merita ascultate. Oricum, eu am sa va spun cate ceva despre fiecare.

La Vocea Frantei din acest an, la "blind auditions" (stiti voi, cand juratii stau pe scaune cu spatele la concurent si apasa un buton daca le place ce aud si vor sa vada cine canta), cei prezenti au avut o mare surpriza. O voce ingereasca, de pe alta planeta, asa cum s-a exprimat la final un jurat, a incantat publicul cu note nemaiauzite. Battista Acquaviva, o femeie tanara si foarte frumoasa din Corsica, a cantat "Psalmul lui David", o melodie traditionala din acea insula. Vocea Battistei a atins note de inaltimi care amintesc de sunetele de fluier sau de cantecul unor pasari. Ea a declarat ca tatal ei a fost cel care a invatat-o sa cante astfel. Ascultati-o, veti fi uimiti, la fel ca si juriul francez.


Vocea UK tot din acest an, tot in blind auditions, cu Tom Jones in juriu... Stevie McCrorie, pompier de profesie, tatuat si dragutel pe deasupra adaug eu (hi, hi), interpreteaza "All I Want" al celor de la Kodaline, intr-o maniera care mi-a placut mai mult decat originalul si cu o voce mai buna.


In 2011, la X Factor UK, o fata de 16 ani, nord-irlandeza Janet Devlin, venita dintr-o localitate mica, izolata, a impresionat teribil cu maniera ei de a interpreta, dand personalitate fiecarei note, cu o voce de copil, dar foarte bine strunita. Iat-o, intr-o etapa a concursului, cantand o melodie a celor de la Guns N'Roses intr-un fel cu totul aparte.


 X Factor USA 2013... Aknu Brothers l-au reinviat pe ... Michael Jackson! Vocea solistului aminteste izbitor de cea a marelui star si, desi au cantat o melodie a lui Amy Winehouse, cred ca toata lumea s-a gandit la asta. Fratii au dansat ca apucatii, aducand un moment de veselie in spectacol si demonstrand cat de buni sunt la asta. Daca ii cautati pe Youtube, veti vedea ca s-au lansat, au clipuri si dau spectacole. Si chiar canta melodii de-ale lui Michael, imitandu-l cu succes.


Filipineza Mary Ann Van Der Horst de 28 de ani a fost surpriza de la X Factor Australia din 2014. Urmariti tot clipul! Fata vrea sa obtina rezidenta pentru familia ei. Pare prea increzatoare si glumeste ca proasta, ai senzatia ca este luata cu pluta, dar cand incepe sa cante, OMG!, nu-ti vine sa crezi! Mai buna ca Beyonce?


La X Factor UK 2013 au fost doi finalisti, aflati la extreme de varsta. Nu stiu cum a ales juriul, amandoi sunt straluciti. Cea care a castigat a fost Sam Bailey.
Sam Bailey este ofiter de inchisoare, are 35 de ani, este imbracata ca de la coada vacii la auditii, are strungareata si este sasaita din cauza asta. Dar canta din tot sufletul, cu o voce extraordinar de puternica si este pur si simplu uluitoare!
Nicholas McDonald are doar 16 ani, este teribil de emotionat, dar vocea inca in formare este foarte sigura si anunta un mare cantaret. Este un (viitor) tip fermecator. Va rupe multe inimi cu aceste melodii la sentiment.



2 comentarii:

  1. foarte multumesc pt selectia asta! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, sunt oameni foarte talentati din punctul meu de vedere inzestrati de la Dumnezeu.O duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.