Translate

luni, 29 iunie 2015

Distreaza-ti gratis copilul!

De cateva ori pe an, in general de sarbatorile legale si de Black Friday, cand se da navala si la jocurile de playstation si calculator, aud refrenul:
" Mami, mami, cutarescu shooter este redus de la y la z !!!"
"Si la ce-ti foloseste? Ca mai ai vreo douazeci si le joci din an in Paste..."
" Mda....dar iti dai seama cat e redus?! Nu merita?"
"NUUUUU" strig in sinea mea. Argumentul reducerilor aparent formidabile este o gaselnita foarte inteligenta pentru comercianti, nu rezista adultii, darmite copiii. Totusi, am umplut biroul de CD-uri si DVD-uri pe care se asterne praful in buna pace.

Bani aruncati aiurea! Motiv pentru care, in ultimul timp, cunoscand genul de jocuri pe care le indrageste fiu-meu, am incercat sa-i abat atentia spre site-urile unde poti juca online diverse, GRATIS, de la jocuri cu armata la jocuri cu roboti, biciclete, box, camioane, biliard, personaje de desene animate sau mai stiu eu ce! Este adevarat ca joculetele cu masini, armata si roboti il entuziasmeaza cel mai tare, dar pe astfel de site-uri gasesti si jocuri ce se adreseaza logicii cum sunt cele Bejeweled destinat stimularii rapiditatii de reactie sau jocurile de desenat si colorat care pot antrena creativitatea copilului.
Daca v-as spune ca la cele in care trebuie sa coafezi/machiezi cate o papusa fashionista m-am distrat si eu, ma veti intelege, sunt cam stresata in ultimul timp si nu simt nevoia sa utilizez mai mult de doi neuroni odata. Vorba lui fiu-meu: "esti fata si iti place rozul!" Nu in sensul ca sunt superficiala, dar unele chestii chiar pot fi amuzante. 

In ceea ce ii priveste pe adulti, credeti sau nu, dar jocurile usurele pe computer pot fi sanatoase. Un studiu de 6 luni realizat de un profesor de la Universitatea din Greenville-Carolina de Sud a aratat ca in cazul unei persoane care are o anumita activitate pe care o realizeaza zi de zi, timp de mai multe ore, se dezvolta acea parte a creierului utilizata cu precadere pentru acea activitate. Cu timpul, daca acea persoana nu intreprinde si alte activitati care sa puna la treaba si cealalta parte a creierului, sincronizarea existenta intre cele doua emisfere cerebrale si de care depind echilibrul psihic si bunastarea mentala va disparea, lucru care poate duce la depresie. Cu alte cuvinte, rutina zilnica ne omoara neuronii la propriu si trebuie sa gasim preocupari care sa o combata. Se pare ca tocmai in acest sens actioneaza jocurile pe calculator, refacand sincronizarea dintre cele doua parti ale creierului nostru. Studiul arata ca, pe masura ce joci, tensiunea scade, ritmul respiratiilor se rareste si te poti simti calm sau somnolent.
Atentie! Nu toate jocurile de calculator au aceste efecte. Daca vreti sa va linistiti inainte de culcare, incercati 10 minute de Bejeweled, jocul care a fost folosit si in studiul de care v-am povestit si care a reusit sa sincronizeze creierul participantilor.


Fiu-meu nu jucase Bejeweled pana acum, cunostea Bubles, este oarecum acelasi principiu, trebuie sa grupezi chestii cu aceeasi caracteristica ca sa le faci sa dispara, dar la primul miza este timpul deci trebuie sa fii atent si sa iei decizii foarte rapid ca sa acumulezi puncte. A descoperit Bejeweled uitandu-se dupa Minecraft deoarece exista si o varianta cu personajele celebrului joc, asa ca a fost suficient ca sa-i retina atentia.
Concluzia ar fi ca, daca tot mai stau pe calculator, macar copiii nostri pot gasi ceva inteligent de jucat. Deoarece unele dintre jocurile pe DVD au limita de varsta, pot fi nepotrivite pentru copii mai mici, eu am verificat site-urile de care pomeneam mai sus, atat cat am avut rabdare, ca sunt zeci si zeci de jocuri, dar nu am gasit nimic nepotrivit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.